Autorskie programy dla szkół

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty autorskich zajęć profilaktycznych dedykowanych uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Nasze programy łączą nowoczesne metody edukacyjne z angażującymi warsztatami, które pomagają młodzieży radzić sobie z wyzwaniami współczesnego świata. Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności społecznych, promowanie zdrowych postaw i profilaktykę zachowań ryzykownych. Zajęcia dostosowane są do wieku i potrzeb uczniów, a ich celem jest nie tylko edukacja, ale i wsparcie młodych ludzi w budowaniu pewności siebie i odpowiedzialności.

 

Pełną ofertę zajęć mogą Państwo pobrać poniżej.

 

 

Zajęcia dla klas 1-3 szkoły podstawowej

Bajki psychoedukacyjne poprzez oddziaływanie na wyobraźnię maluchów wywierają ogromny wpływ na ich dalszy rozwój. Niosą ze sobą wzorce i wartości, które mają doniosłe znaczenie nie tylko w dzieciństwie, ale i w dorosłym życiu. Również predyspozycje do myślenia wyobrażeniowo-pojęciowego nie rozwijają się samoistnie, a poprzez tak zwany dyskurs, którego takie bajki mogą być wspaniałym nośnikiem. Dlatego też, w trosce o prawidłowy rozwój intelektualno-społeczny najmłodszych, przygotowaliśmy dla Państwa propozycję kilku spotkań warsztatowych z wykorzystaniem tej właśnie formy nauczania.

 

Warsztaty odbywają się w miłej i wesołej atmosferze, która sprzyja przyswajaniu wiedzy. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom edukacyjnym, dzieci zostają wprowadzone w tematykę zajęć, po czym – za pomocą serii zabaw psychoruchowych, rysowania oraz rozmowy z pro-wadzącym – same dochodzą do pożądanych wniosków. Jeśli rodzice, opiekunowie bądź wychowawcy wyrażą taką chęć, w ramach warsztatów zostaną przeprowadzone również konsultacje psychologiczne (indywidualne lub grupowe).

Zajęcia dla klasy 4-6 szkoły podstawowej

Zajęcia warsztatowe poświęcone starszym uczniom szkoły podstawowej. Prowadzone są w paradygmacie psychologii pozytywnej, więc akcentują raczej korzyści płynące z wyboru pewnych postaw życiowych, aniżeli straszą przykrymi konsekwencjami. Wykorzystywane podczas nich ćwiczenia aktywizujące (m.in. gry edukacyjne, zagadki, burze mózgów) pobudzają wyobraźnię uczniów oraz zachęcają ich do aktywnego uczestnictwa. Zajęcia pomagają lepiej zrozumieć zarówno istotę zagrożeń płynących ze współczesnej cywilizacji (media, stres, cyberprzemoc), jak i problemów od wieków towarzyszących naszemu gatunkowi (agresja, alkoholizm, nieodpowiedzialny seks). Dzięki nim uczniowie zyskują cenną wiedzę, która pomaga im uniknąć wielu zagrożeń oraz pozwala lepiej żyć. Na zakończenie każdego programu następuje podsumowanie oraz, na życzenie zamawiającego, badanie diagnozujące skalę zagrożenia wybranym problemem w danej klasie.

Zajęcia dla szkół ponadpodstawowych

W naszej ofercie nie może także zabraknąć propozycji dla młodzieży. Jest to grupa wiekowa, w której oprócz problemów obecnych również wśród młodszych uczniów pojawiają się zu-pełnie nowe. Jednym z ważniejszych z nich jest niewątpliwie kwestia wyboru dalszej ścieżki kształcenia i określenia własnego profilu zawodowego. Rozumiejąc związane z tym rozliczne rozterki młodych ludzi, a także zdając sobie sprawę z braku rozeznania w realiach rynku pracy, przygotowaliśmy dla nich specjalny program zajęć poświęconych odpowiedzialnemu planowaniu własnego rozwoju zawodowego. Nie zapominamy również o zagrożeniach obecnych w tym szczególnym dla młodzieży okresie, jaki stanowi wkraczanie w dorosłe życie. Dlatego też dostosowaliśmy nasze programy profilaktyczne dotyczące uzależnień, seksu czy radzenia sobie ze stresem do specyfiki tej właśnie grupy odbiorców. Dzięki tym warsztatom młodzież zyskuje również okazję nauczenia się efektywnej komunikacji w obrębie szkolnej klasy, co w wymierny sposób wpływa na integrację grupy i przyczynia się do uzyskiwania przez nią lepszych wyników w nauce.

Propozycje spotkań z nauczycielami i rodzicami uczniów

Idea systemowości w profilaktyce zaczyna coraz częściej być traktowana z należytą jej powagą. Bierze się to po części z dostrzeżenia niewielkiej skuteczności pojedynczych, często zupełnie niepowiązanych ze sobą działań. Systemowość natomiast zakłada pracę z dana grupą w dłuższym przedziale czasowym, z odpowiednią intensywnością i częstotliwością podejmowanych oddziaływań, oraz angażowanie w te prace osób mających z tą grupa stały kontakt (np. rodzice czy nauczyciele w przypadku uczniów). Wiele międzynarodowych, jak również polskich badań pokazuje, że programy systemowe dają nieporównywalnie lepsze efekty niż jednorazowe akcje profilaktyczne. Są też one per saldo znacznie tańsze, jeżeli popatrzy się na długofalowe korzyści, które z nich wynikają. Dlatego też nie tylko indywidualni eksperci, lecz także takie instytucje, jak Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii czy Ośrodek Rozwoju Edukacji rekomendują finansowanie programów, które wpisują się nurt profilaktyki systemowej. Centrum Działań Profilaktycznych, żywiąc głębokie przekonanie o wysokiej skuteczności oddziaływań systemowych, proponuje Państwu zarówno programy cieszące się powszechnym uznaniem w kraju i za granicą (NVC, BEP), jak również autorskie propozycje oparte na pozytywnych doświadczeniach trenerów i klientów CDP (Młodzieżowi liderzy profilaktyki, Ekstra-klasa!). Wierzymy, że spotkają się one z Państwa zainteresowaniem i będziemy mogli po raz kolejny potwierdzić w praktyce imponującą efektywność systemowego podejścia do profilaktyki

post dzień nauczyciela (18)

W KONFLIKCIE Z RODZICAMI

Dzięki warsztatowi nauczyciele zyskają wiedzę z zakresu komunikowania się z osobą, która wykazuje zachowania agresywne, nauczą się dostrzegać szerszy kontekst sytuacji konfliktowej i zauważać własne oraz cudze ograniczenia, które wpływają na jakość komunikacji.